Skip to main content

Gara Tiraspol Cuprins Istorie Galerie Legături externe Bibliografie textCalea Ferată din Moldova |...



feroviarRepublicii Moldovaautoritățile separatisteTransnistriaanii 1860UcrainaOdesaParcanisecolul al XX-leaChișinău1944trupele române







Deschide meniul principal



Wikipedia












Gara Tiraspol


gară din Transnistria










function mfTempOpenSection(id){var block=document.getElementById("mf-section-"+id);block.className+=" open-block";block.previousSibling.className+=" open-block";}









































Gara Tiraspol

Авто и ж.д. вокзал г.Тирасполь - Донор.jpg
Gara în 2011
Informații generale
Adresă
Republica Moldova Tiraspol
Linii Tiraspol – Rozdilna
Tiraspol – Tighina
Peroane 2
Linii 12
Istoric
Deschisă 1867
Electrificată Da
Alte informații
Cod 390103
Proprietar Calea Ferată Transnistreană

Gara feroviară din Tiraspol este un important nod feroviar din partea estică a Republicii Moldova, în prezent este controlată de către autoritățile separatiste din Transnistria.


Cuprins






Istorie



Construcția căii ferate către Tiraspol a început în anii 1860. În 1867, calea ferată a fost construită de la gara Rozdilna (acum Ucraina) până la Tiraspol, prin urmare acesta a devenit primul oraș din regiune având o rută directă spre Odesa. Până la sfârșitul anului 1867 la Tiraspol a fost construită gara actuală, iar până în 1870 calea ferată a fost construită până la Parcani.


Începând cu secolul al XX-lea traficul de pasageri ocupă un loc tot mai important în traficul feroviar din regiune; spre Odesa și Chișinău, prin Tiraspol trecând diferite clase de trenuri, poștale, marfare, de curierat.


În 1944 a fost probabil incendiată de trupele române în retragere.





Galerie







Legături externe



  • Calea Ferată din Moldova | Mersul trenurilor




Bibliografie




  • ru С. К. Марецкий Тирасполь (историко-географический очерк). — Кишинёв: Государственной учебно-педагогической издательство МССР «Шкоала Советикэ», 1958. — 104 с.








Adus de la https://ro.wikipedia.org/w/index.php?title=Gara_Tiraspol&oldid=12118026







Wikipedia


Conținutul este disponibil sub CC BY-SA 3.0, exceptând cazurile în care se specifică altfel.










(RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgPageParseReport":{"limitreport":{"cputime":"0.164","walltime":"0.258","ppvisitednodes":{"value":1063,"limit":1000000},"ppgeneratednodes":{"value":0,"limit":1500000},"postexpandincludesize":{"value":25602,"limit":2097152},"templateargumentsize":{"value":9261,"limit":2097152},"expansiondepth":{"value":12,"limit":40},"expensivefunctioncount":{"value":0,"limit":500},"unstrip-depth":{"value":0,"limit":20},"unstrip-size":{"value":2979,"limit":5000000},"entityaccesscount":{"value":1,"limit":400},"timingprofile":["100.00% 223.296 1 -total"," 71.80% 160.320 1 Format:Infocaseta_Gară"," 46.03% 102.778 2 Format:Valoare_unică_de_la_Wikidata"," 24.59% 54.919 1 Format:Infocasetă"," 18.39% 41.071 1 Format:Aeroporturi,_gări_și_porturi_din_Republica_Moldova"," 17.10% 38.191 1 Format:Casetă_de_navigare_simplă"," 4.75% 10.613 1 Format:Flagicon"," 4.25% 9.484 5 Format:Listă_de_la_Wikidata"," 3.42% 7.636 1 Format:Country_data_Moldova"," 3.01% 6.716 2 Format:Editează_la_Wikidata"]},"scribunto":{"limitreport-timeusage":{"value":"0.065","limit":"10.000"},"limitreport-memusage":{"value":2223995,"limit":52428800}},"cachereport":{"origin":"mw1270","timestamp":"20190703101610","ttl":2592000,"transientcontent":false}}});});{"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Gara Tiraspol","url":"https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Tiraspol","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q4178933","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q4178933","author":{"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects"},"publisher":{"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":{"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png"}},"datePublished":"2014-07-05T18:33:29Z","dateModified":"2018-03-17T18:19:17Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE_%D0%B8_%D0%B6.%D0%B4._%D0%B2%D0%BE%D0%BA%D0%B7%D0%B0%D0%BB_%D0%B3.%D0%A2%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C_-_%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%80.jpg","headline":"garu0103 din Transnistria"}(window.NORLQ=window.NORLQ||[]).push(function(){var ns,i,p,img;ns=document.getElementsByTagName('noscript');for(i=0;i-1){img=document.createElement('img');img.setAttribute('src',p.getAttribute('data-src'));img.setAttribute('width',p.getAttribute('data-width'));img.setAttribute('height',p.getAttribute('data-height'));img.setAttribute('alt',p.getAttribute('data-alt'));p.parentNode.replaceChild(img,p);}}});(RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgBackendResponseTime":95,"wgHostname":"mw1239"});});

Popular posts from this blog

Taj Mahal Inhaltsverzeichnis Aufbau | Geschichte | 350-Jahr-Feier | Heutige Bedeutung | Siehe auch |...

Baia Sprie Cuprins Etimologie | Istorie | Demografie | Politică și administrație | Arii naturale...

Ciclooctatetraenă Vezi și | Bibliografie | Meniu de navigare637866text4148569-500570979m